Goedenavond,
waar kan ik u van dienst mee zijn…vraagt de vriendelijke stem aan de andere kant van de lijn.
Dit gaat in principe iets minder snel dan dat u dit nu leest.
Want voordat je in contact komt met deze vriendelijke stem worstel je je nog wel eerst even noodgedwongen door een aantal keuze menu’s.
Een directe verbinding met desbetreffend persoon is helaas niet mogelijk.
Ze willen namelijk weten waar ze deze vriendelijke stem vandaan moeten halen… uit welk hoekje van het kantoorgebouw.

Ik stel mij zo voor dat er dus allemaal verschillende “oplossers” in allerlei verschillende “hoekjes” zitten,
kan niet anders!
Want waarom moet ik middels het keuze menu hun duidelijk maken waar ik “last” van heb… oftewel wat mijn probleem is.
Nu is het voor mezelf nogal overduidelijk, mijn TV zegt het al:
Geen signaal.

Maar ja, komt dus nu dat keuze menu. Dan wordt ik geconfronteerd met mijn niet zo technische kant….want waar valt dit precies onder ?
Dat dit onder TV valt is mij tot zover duidelijk… maar hoe verder je in het menu komt, hoe ingewikkelder ik de vragen vind.
Efin… ik heb geen TV en dat moet verholpen.
Straks begint mijn favoriete serie,
die kan en wil ik niet missen!

Ik heb het heus enkele minuten eerst nog wel zelf geprobeerd.
Maar buiten het feit dat ik niet zo heel erg technisch ben… nekt mij het gebrek aan geduld des te meer.
Dus grijp ik al snel naar de hulplijn. Daar zitten “oplossertjes” en die kan ik nu heel goed gebruiken!
Nadat ik mij geworsteld heb door het heftige telefoon telraam, krijg ik uiteindelijk deze vriendelijke stem aan de telefoon.

Nu is het niet mijn eerste keer dat ik deze hulplijn bel…. en dat is (helaas) ook voor deze oplosser te zien door enkel mijn postcode door te geven.
Geeft toch enigzins een lullig gevoel.
Hij zal wel denken… hebben we weer zo’n vrouwtje die hoogstwaarschijnlijk met de verkeerde afstandsbediening bezig is.
(Been there done that)
Maar nee deze keer is dat niet het geval… heus wel even dubbel gecheckt natuurlijk!
Maar u kunt mij gerust een ervaren beller noemen.
Hoe dan ook…ze blijven even vriendelijk èn vastberaden het euvel op te lossen!

Twintig minuten later…
De vriendelijke stem begint ietswat moedeloos te klinken.
Ook ik glij mee in zijn humeur…
Potverdikkies waarom is het niet op te lossen…?!
Heb inmiddels alles gedaan wat vriendelijke stem vroeg… alles dubbel gecheckt en ja ook nog met de goede afstandsbediening. ( twee keer dezelfde stomme fout levert je vast een kruisje achter je naam ben ik bang…)
Heb op mijn knieën gezeten, mijn hoofd gestoken in de televisie kast, met mijn handen allerlei stekkers gereset…
mijn TV blijft ongewijzigd en houd voet bij stuk: geen signaal!

Ik onderbreek vriendelijke stem, sorry hoor ik begrijp er ook echt helemaal niets van.
U heeft u best gedaan!
Het zit vriendelijke stem niet lekker, ik merk het aan ‘m .
Hier moet hij natuurlijk melding van maken… hij zal in zijn computer moeten inbrengen dat: klant niet geholpen is.
En ik een week later via de mail een enquête mag gaan invullen omdat ze hebben gezien dat ik van hun hulplijn gebruik heb gemaakt!
Even krijg ik medelij…
hij had natuurlijk zo’n mooi plekje in het voor hem gespecialiseerde hoekje, nog niet zolang geleden gepromoveerd.

Straks mag ie nog enkel voor de koffie zorgen!

Nadat ik ‘m vriendelijk bedankte en hij mij op het hart drukte dat ik natuurlijk altijd weer mocht bellen… namen we afscheid. (Schept toch een band zo’n dertig minuten durend telefoon gesprek.)
En ik… ik stond er weer helemaal alleen voor.
Waar zijn de mannen als je ze nodig hebt!
Ik besluit 13 jarige te bellen.
13 jarige zit in de sporthal en hoort overduidelijk mijn gebel niet… ik doe nog èèn poging en gooi er een app uit:

Lieverd, mama wil TV kijken maar ik heb geen signaal.

Als snel krijg ik antwoord terug…
Blijft vreemd, geen telefoon over horen gaan maar met de app blijkbaar geen moeite hebben. (App generatie)
Hoe dan ook… ik krijg antwoord:

-Ohhh shit
Die hdmi kabel van de tv zit in me playstation en diee moett je ffe pakkennn en dan in de tv en hett kastje doen.-

( copyrights )

Ik zal mijn tekst wat ik hierop antwoorde niet kopiëren…. u begrijpt.

En even zo kort erna voel ik mij blond…ohhh zó blond voel ik mij!
Ik weet dat vriendelijke stem gevraagd heeft of alle stekkers er wel in zaten…
En ik ietswat verontwaardigd antwoorde:
ja die zitten er allemaal in hoor… haal daar nooit stekkers uit! (Vond het een ietswat rare vraag, wat dacht ie wel niet.)
Dus met mijn hoofd geperst tussen de radio, dvd speler en ontvanger … kirde ik dat ze er ALLEMAAL in zaten!
Hoorde hem nog wel moppelen over een HDMI kabel… maar weet ik veel hoe dat zo’n ding eruit ziet!

Een uur later…ik heb TV!
Schuldgevoel maakt van mij meester.
Zal ik vriendelijke stem terug bellen…
Zal ik zeggen dat er echt helemaal niets mis is met hem.
Dat het een gewone blonde Irene actie was.
Dat ie asoluut niet aan zichzelf moet gaan twijfelen…èn dat ie de koffiekar kan laten staan.

In gedachte zie ik ‘m druk in de weer,
Oploskoffie…… ook dat nog!